CEDRR nyní používá Bluesky jako primární platformu sociálních médií
CEDRR se připojil ke komunitě Digital Humanities na Bluesky za účelem síťování s mezinárodními odborníky a sdílení inovatívního výzkumu.
Článek "Iconographic Trends in Roman Imperial Coinage in the Context of Societal Changes in the Second and Third Centuries CE: A Small-Scale Test of the Affluence Hypothesis" Tomáše Glomba (MUNI), Vojtěcha Kašeho (ZČU), a Viktora Zavřela (MUNI) právě vyšel v Open Archaeology.
Tento článek se zaměřuje na kvantitativní analýzu ikonografických trendů ve vyobrazování božstev na mincích Římské říše v průběhu druhého a třetího století n. l., aby prozkoumal posuny v římské propagandě v kontextu vývoje a společenských tlaků v oblasti blahobytu, prosperity a politické stability. Vedle hlubšího vhledu do tématu římské císařské ideologie je hlavním cílem článku ověřit platnost tzv. hypotézy blahobytu z diskuse o kulturní evoluci. Hlavním argumentem této hypotézy je, že zvýšené bohatství a prosperita přispívá k většímu výskytu moralizujících témat v náboženství. Na základě srovnání ikonografických trendů na mincích Římské říše proti změnám ukazatelů blahobytu a prosperity pro období druhého a třetího století n. l. výsledky naznačují, že v dobách politické stability a prosperity kladla Římská říše na mincích častěji důraz na moralizující božstva než v dobách krize. Naproti tomu válečná božstva a božstva orientovaná na dominanci byla na mincích častěji propagována v neklidných dobách. Výsledky této případové studie tedy podporují argumenty hypotézy blahobytu.
CEDRR se připojil ke komunitě Digital Humanities na Bluesky za účelem síťování s mezinárodními odborníky a sdílení inovatívního výzkumu.
V nové studii publikované v časopise Human Nature byla LEVYNA součástí výzkumného týmu vedeného A.K. Willard, který zkoumal, jak víra v čarodějnictví ovlivňuje sociální normy a chování na Mauriciu. Konkrétně vědci zkoumali, zda je čarodějnictví považováno za motivované závistí a jak tento názor ovlivňuje interakce v komunitě. Výsledky ukazaly, že ačkoli byla obvinění z čarodějnictví běžná, většinou byla směřována na osoby podezřelé z toho, že je jejich jednání motivováno závistí.